نحوه انتخاب برنج با کیفیت ، خوب و سالم

نحوه انتخاب برنج با کیفیت ، خوب و سالم

نحوه انتخاب برنج با کیفیت ، خوب و سالم

بیش از نیمی از مردم جهان روزانه برنج مصرف می کنند و این بیش از 21 درصد نیاز کالری مورد نیاز جمعیت جهان را برآورده می کند.این غلات کامل غنی از فیبر است و حاوی 80 درصد پروتئین ، فسفر و پتاسیم است.همه برنج ها در مراکز فروش برنج در اصفهان برابر نیستند.انواع مختلفی از آن وجود دارد.هر کدام بافت ، طعم و هدف خاصی دارند.اما چگونه می توان کیفیت خوب را تشخیص داد؟ما شما را در مورد نحوه انتخاب برنج با کیفیت ، خوب و سالم راهنمایی می کنیم.

برنج را می توان بر اساس منطقه یا کشوری که برنج در آن کشت یا استفاده می شود گروه بندی یا طبقه بندی کرد.اگرچه بسیاری از کشورها برنج را به مناطق دیگر جهان صادر می کنند ، اما بیشتر برنج در منطقه ای که در آن کشت می شود استفاده می شود.این امر به ویژه در آسیا صادق است ، جایی که برنج بخش مهمی از رژیم غذایی است.در ایالات متحده ، بیش از نیمی از محصول برنج به کشورهای دیگر صادر می شود.

نحوه انتخاب برنج

کیفیت

برنج همچنین بر اساس کیفیت دانه ها طبقه بندی می شود ، معمولاً بر اساس میزان دانه های شکسته که در دسته وجود دارد.چهار دسته بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند: “کیفیت برتر” ، “استاندارد” ، “خانگی” و “شکسته”

برنج با کیفیت عالی

“برنج با کیفیت بالا” به برنجی اطلاق می شود که مقدار دانه های شکسته در آن بیش از 5 درصد از کل آن نباشد.

برنج استاندارد

طبقه بندی ” برنج استاندارد ” حداکثر به 15 درصد دانه های شکسته اشاره دارد.

برنج خانگی

در گروه “برنج خانگی” دو گروه وجود دارد:

حداکثر 25 درصد دانه های شکسته در دسته.

حداکثر 40 درصد دانه های شکسته در دسته.

برنج شکسته

“برنج شکسته” به دسته ای نامطلوب از برنج اشاره دارد که بیش از 40 درصد دانه ها در آن شکسته شده است.برنج این طبقه بندی کیفی برای تهیه آرد برنج مفید است.

نحوه تشخیص برنج با کیفیت

  1. بسته بندی – هیچ برنج خوبی در بسته بندی پلاستیکی عرضه نمی شود.برنج از کیسه های پارچه ای انتخاب بهتری است.شما باید به یادداشت “برنج دانه بلند ” روی بسته بندی برای دریافت بهترین کیفیت توجه کنید.
  2. شکل – هرچه دانه برنج طولانی تر باشد ، بهتر است.دانه برنج هرگز نباید از طرفین صاف باشد ، بلکه باید زاویه دار باشد.
  3. بافت – بافت برنج پس از پخت ممکن است از بسیار چسبناک و نرم تا بسیار سفت و کرکی متغیر باشد.برخی از برنج ها هنگام پخت چسبناک می شوند ، که برای ایجاد غذاهای خاص مانند سوپ و انواع اقلام دسر مفید است.میزان چسبندگی برنج پخته شده مربوط به نسبت آمیلوز و آمیلوپکتین است که دو نوع نشاسته موجود در برنج هستند.

نحوه تشخیص برنج با کیفیت

انتخاب هایی برای تغذیه و طعم

برنج قهوه ای ، قرمز و سیاه همه از برنج سفید خوش طعم تر و مغذی تر هستند.در حقیقت ، برنج سفید تصفیه شده پروتئین کمتری دارد و تنها نیمی از مواد مغذی برنج قهوه ای را دارد.لایه بیرونی سبوس قهوه ای طبیعی برداشته می شود تا برنج سفید ایجاد شود و بیشتر فیبر ، ویتامین ها ، مواد معدنی و اسیدهای آمینه را از بین می برد و این خوب نیست.

برنج سفید می تواند تقریباً به طور نامحدود نگه داشته شود ، در حالی که برنج قهوه ای باید در یخچال نگهداری شود یا در انبار خنک در ظرفی محکم بسته شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *