نحوه تشخیص برنج تقلبی حاوی پلاستیک

نحوه تشخیص برنج تقلبی حاوی پلاستیک

نحوه تشخیص برنج تقلبی حاوی پلاستیک

در سال های اخیر ویدئو هایی در فضای مجازی منتشر شد که نشان می داد برخی کشور ها چطور از نشاسته و پلاستیک برنج تولید می کنند و با اضافه کردن عطر برنج به آن و قالب گیری دقیق محصول تقلبی برنج را تولید کرده که بسیار خطرناک و حتی سرطان زا هم هست و آن را  به راحتی به کشور های دیگر صادر می کنند.

ممکن است بعد خواندن و یا دیدن این فیم ها ترسیده باشید و شک دارید که آیا برنجی که خریداری نموده اید تقلبی است یا اصلی. اصلا نگران نباشید چرا که در ادامه چند راهکار ساده و کاملا عملی به شما آموزش داده شده است که می توانید بفهمید آیا برنج خارجی که خریداری کرده اید واقعا برنج است یا پلاستیک !؟

نحوه تشخیص برنج تقلبی حاوی پلاستیک از برنج سالم می تواند برای بسیاری از افراد که در این زمینه تخصصی ندارند بسیار سخت باشد ، این موضوع مخصوصا برای تاجرانی که فعالیت اصلی آنها خرید و فروش برنج است، بسیار مهم است. چون ممکن است در صورت کوچکترین بی احتیاطی، سرمایه گذاری آنها به طور کل از بین برود و حتی دچار ورشکستگی شوند. پس بهتر است بعد از خواندن این مقاله آن را برای دوستان و عزیزان خود نیز ارسال کنید تا آنها هم از این موضوع آگاه شوند و به راحتی برنج با کیفیت را تشخیص دهند و بتوانند بدون مشکل عزیزان خود را تغذیه کنند.

در ضمن اگر خواهان خرید برنج با کیفیت ایرانی هستید می توانید بهترین نوع برنج را از فروشگاه مزرعه خریداری نمایید. فروش عمده برنج کامفیروز شیرازی از این مجموعه مطمئنا شما را مشتری همیشگی و دائمی این مجموعه می کند، فقط کافی است یکبار امتحان کنید.

مشاهده کردن

اگر به خودمان اجازه دهیم فقط با چشمانمان هدایت شویم، متوجه می شویم که هر دو نوع برنج بسیار شبیه به هم هستند. اما، نوع سنتی رنگ سفید شفاف دارد در حالی که برنج تقلبی بسیار سفیدتر است. خارج از این ما می توانیم تست های زیر را انجام دهیم:

آن را در آب فرو کنید

این یکی از ساده ترین راه ها برای تشخیص کیفیت برنج است. فقط باید یک قاشق بزرگ برنج را در یک ظرف شیشه ای پر از آب سرد اضافه کنیم (یک لیوان بیش از اندازه کافی خواهد بود). وقتی آن را ریختیم ، باید چند دقیقه به آرامی محتوا را تکان دهیم. اگر دانه ها در ته ظرف ته نشین شدند، جای نگرانی نیست اما، اگر اینها در میان و یا سطح آب شناور ماندند، باید آنها را از وعده های غذایی خود حذف کنید.

فرو کردن برنج در آب

آن را در معرض آتش قرار دهید

مانند حالت قبل باید یک مشت را در جاهایی که آتش است قرار دهیم. این می تواند شعله های گاز  آشپزخانه شما باشد یا کبریت روشن کنید. اگر برنج بلافاصله آتش گرفت و بوی پلاستیک سوخته یا نوعی ماده شیمیایی به مشام رسید، باید فورا آن را دور بریزید.

آسیاب کردن

قبلاً اشاره کرده بودیم که رنگ یکی از جنبه هایی است که می توانیم غذای با کیفیت را از تقلبی تشخیص دهیم. در این صورت باید به کمک هاون مقداری دانه برنج را آسیاب کنیم. با انجام این عمل آرد برنج را بدست می آوریم. اگر رنگ سفید را حفظ کند مشکلی پیش نمی آید. تمام برنج های مصنوعی پس از طی این فرآیند، آرد زرد رنگی تولید می کنند.

جای سر بسته

دانه های پخته شده را در هر نوع ظرف دربسته قرار دهید و آن را در جایی گرم در خانه خود بگذارید. بعد از چند روز باید مقداری کپک (طبیعت) روی برنج ظاهر شود. اگر متوجه شدید که برنج شما سالم و بدون هیچ گونه واکنشی به نظر می رسد، بدون شک این برنج مصنوعی است که باید آن را از آشپزخانه خود دور نگه دارید.

سخن آخر

ممنون از شما همراهان گرامی که تا انتهای این مقاله همراه ما بودید. در پایان با توجه به نکات گفته شده به راحتی می توانید بهترین ها را انتخاب کنید و دیگر نگران از دست دادن سلامتی و پول خود نباشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *