کاربرد عسل در طب سنتی

کاربرد عسل در طب سنتی

تمام خواص و فواید عسل، بر همگان آشکار است و افراد زیادی از ویژگی های خوب این ماده‌ی گهربار در طبیعت آگاهی دارند و با توجه به نتایجی که از مصرف عسل متوجه سلامتی افراد می‌شود طرفداران و متقاضیان آن، روزبه روز بیشتر می‌شود. ما در این مقاله سعی داریم تا در مورد کاربرد عسل در طب سنتی مطالبی را بری شما بازگو کنیم و مراکز فروش عسل در اصفهان را نیز مورد بررسی قرار دهیم.

جایگاه عسل در طب سنتی

برای عسل، به اندازه چند مقاله مهم و معتبر خواص و فواید بی‌شماری می‌توان نوشت و مورد استفاده قرار داد ولی ما در اینجا سعی خواهیم کرد به فواید بارز و بسیار مهم آن که علاوه بر سلامتی، به عنوان پرکاربردترین نوع مصرف نیز شناخته می‌شود، اشاره‌ای داشته باشیم تا آن عده کمی که از این فواید و خواص ناآگاه هستند به زمره طرفداران و خواستاران این گوهر طلایی بپیوندد، پس در ادامه مطلب با همراه باشید.

بسیاری از افراد ممکن است از بیماری‌ های کم خونی رنج ببرند و علاوه بر مصرف دارو های شیمیایی فراوان چاره درد خود را پیدا نکنند، توصیه متخصصان طب سنتی، به این افراد مصرف مداوم و هر روزه عسل طبیعی است که اگر بصورت ناشتا و با مقداری آب ولرم صورت گیرد، کار بسیار قابل قبول و پر خاصیتی به شمار می‌آید و در کمتر از چند ماه، تمام مشکلات ناشی از کم خونی را برطرف می‌کند.

کاربرد عسل در طب سنتی

خواص بی‌شمار عسل در طب سنتی

با توجه به توضیحات مختصری که درباره خواص عسل در بالا به آن اشاره شد، اگر تمایل داشته باشید با ما همراه باشید تا خاصیت‌ های دیگر عسل را نیز برای شما بیان کنیم:

1- عسل علاوه بر رفع کم خونی به تصفیه خون بدن نیز می‌پردازد و تمام سموم و خون‌ های کثیف و اضافی را نیز از بین می‌برد.

2- ویتامین‌ های موجود در عسل طبیعی با توجه به تغذیه زنبور مورد نظر می‌ تواند کیفیت‌ های مختلفی داشته باشد ولی در کل عسل طبیعی منبع غنی از ویتامین های گروه t B ویتامین های C و K می باشد که از نظر رفع مشکلات سیستم ایمنی بسیار خوب عمل می‌کند و بواسطه‌ی بالا بردن سیستم ایمنی، بدن را در مقابل ویروس‌ های مختلف ایمن می‌کند.

3- از منظر طب سنتی، ویتامین هایی که در عسل طبیعی و خام وجود دارد، خیلی بیشتر از عسل تصفیه شده است که حرارت دیده و تمام مواد مغذی آن از بین رفته است.

4- تقویت و رشد قدرت حافظه یکی دیگر از تمام مزیت های عسل طبیعی است که می‌تواند برای همه افراد مخصوصا کودکان در حال رشد و عزیزان مسن که بواسطه‎ی کهولت سن، ممکن است بیماری آلزایمر را تجربه کنند مفید است.

5- طب سنتی و همچنین طب مدرن، بر این عقیده است که وجود بسیاری از التهابات در بدن بدلیل بیماری هایی است که با نام بیماری هایی چون نقرس و آرتروز خود را نشان می‌دهند افراد می‌توانند در کنار دارو های خود از خواص بی‌نظیر عسل طبیعی در راستای کاهش درد های آرتروزی نهایت استفاده را ببرند.

6- مشکلات گوارشی از جمله بیماری هایی است که در اکثر مناطق جهان مخصوصا ایران به وفور مشاهده می‌شود پس افراد با مصرف عسل طبیعی علاوه بر پیشگیری از چنین بیماری هایی می‌توانند روده های خود را با فواید مختلف عسل طبیعی نیز آشنا کنند و سلامتی دائمی خود را تضمین کنند و در طب سنتی، این خاصیت عسل یه عنوان شناخته شده‌ترین و مهمترین، خواص و فواید آن است.

7- زمانی پیش می‌آید که ممکن است سرما خوردگی مختصری را تجربه کنید در این صورت می‌توانید به مدت دو هفته و هر روز دمنوش آویشن را به همراه عسل میل نمائید تا تمام اثرات و عفونت های ویروسی ناشی از سرماخوردگی را خیلی زودتر از بسیاری مواقع دیگر در بدن خود از بین ببرید.

8- از بین بردن تب، درمان سردرد های میگیرنی، تقویت بینایی، از بین برنده تنگی نفس، کاهنده فشار خون، و در بسیاری از موارد به‌عنوان مسکن نیز می‌تواند به‌کار برده شود.

کاربرد عسل در طب سنتی

در فروشگاه عسل اصفهان، عسل بسیار باکیفیت با رعایت تمام نکات ذکر شده به مصرف کنندگان گرامی عرضه می‌شود.

 کلام آخر

در مقاله بالا تمام خواص عسل و کاربرد عسل در طب سنتی مورد بحث و بررسی قرار گرفت تا افراد با آگاهی بیشتر و بالاتری نسبت به مصرف عسل طبیعی اقدام کنند و بسیاری از مشکلات خود را به همین واسطه رفع کنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *